Dags för Emmaboda 2009



Jag kommer att försvinna ett tag igen. Denna gång till Emmaboda som förväntas bli den bästa musikaliska upplevelsen på kvartal! Här är fantastiska bokningar jag kommer att se ståendes (tredje) längst fram.

2MANYDJS
Remixkollektivet 2ManyDJs består av rockbandet Soulwax som med helt sjuklig skicklighet levererar dunk. En headliner som man absolut inte vill missa. Egentligen är jag inget jättefan av deras musik, men det kommer ändå att bli fantastiskt att se dem i aktion.
MGMT - Kids (Soulwax Remix)

LATE OF THE PIER
Underbart konstig glampop/electrorock.. eller när jag tänker efter känns en kategorisering av Late of the Pier ganska irrelevant! Fantastiskt bra var de i alla fall när jag såg dem på Debaser i Stockholm i höstas och jag förväntar mig mer i samma klass!
Late Of The Pier - The Bears Are Coming

THE BLOODY BEETROOTS
Också ett band som jag redan har sett en gång. Maskerade män som spelar trasig electro vill man inte missa!
The Bloody Beetroots - Awesome (Feat. The Cool Kids)

METRONOMY
Är du på Emmaboda och missar metronomy bör du kölhalas! Electropop med en hel del nördiga inslag och framför allt blinkande bollar. Väldigt väldigt bra när jag såg dom i våras.
Metronomy - The End of You Too

BOYS NOIZE
Kanske den akten jag ser fram emot mest under Emmaboda. Den hårdaste, mest pumpande och kanske bästa dansmusiken man upplever just nu.
Boys Noize - Jeffer

AEROPLANE
Aeroplane gör melankolisk house som är som gjord för sommrar. Mycket förväntas av den här duon efter fantastiska låtar som Whispers och remixer till Paris av Friendly Fires och Electric Feel av MGMT. 
Aeroplane feat. Kathy Diamond - Whispers

DOES IT OFFEND YOU, YEAH?
Mest för att det känns lite som en guilty pleassure. We Are Rockstars är en galen låt och jag tror att detta electrorockband kan låta bra live.
Does It Offend You, Yeah? - With a Heavy Heart (I Regret to Inform You)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0