Spotifyande + Breakbot ( = är inte samma sak)

Jag gjorde ett försök till en Spotifyspellista nyligen för att kunna dela med mig av lite bra band och så. Jag måste säga att Spotify är en underbar idé som antagligen kan gynna musikbranschen, men samtidigt är det så jekla svårt att hitta smågrejer. Last.Fm är underbart för att hitta nya band och få massa tips, men mycket lite av de små intressanta alternativa banden och artisterna finns inte med i Spotify! Hur som helst så är detta en playlist som är ganska så jätte blandad:
Beyondbeyond

Sedan ska jag ta och tipsa om en underbart bra artist vid namn Breakbot (det finns en Breakbot remix i Spotifylistan). På något vis blir allt funkigt när Breakbot börjar pilla och ändra på andra artisters orginallåtar. Bland annat så är remixen av australienskiska PNAU:s Baby bättre än orginalet!

PNAU - Baby (Breakbot Remix)


Sebastien Tellier - Roche (Breakbot Remix)       <<< Blir bättre och bättre för varje gång!

Kommentarer
Postat av: ompa

yeah nu har man något att göra under kvällen

2009-01-28 @ 21:41:15
Postat av: Alexandra

Måste kolla in det där... Tack för tipset :)

2009-01-29 @ 11:02:22
URL: http://manligamodetips.blogg.se/
Postat av: Axel Hartman

PNAU! Jävlar vad nice! Asbra musik du lägger upp MaxxMann! grymt =)

2009-01-30 @ 09:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0