Chewbacca

(Tillbaka)

Nu är jag åter-anländen från Emmabodafestivalen där det bjöds på mycket bra musik. Inte minst alla electroband övertygade och många av de band som stått på min "Måste se lista" är avklarade. 

Boys Noize levererade som jag föreställt mig. Också som väntat var det låten Jeffer som var höjdpunkten där mentalstörd bas ekade på skogsscenen. Just nu känns denna låt som sommarens bästa ärligt talat!
Boys Noize - Jeffer

2ManyDJs var också väldans bra och visade på sin skicklighet. Bloody Beetroots likaså. Late of the Pier var helt enorma. Metronomy lyftes av livetrummor och en ny apcool basist. 

Aeroplane var sjukt bra med sin discodunk. Does It Offend You? Yeah! överraskade genom att vara brutalt hårda.

//

Rhythm Droid är ett fynd jag är riktigt glad över. Techno-Disco som får en att vilja "sittdansa".. om man sitter ner dvs.
Rhythm Droid - Sunrise on Planet Tokyo
Rhythm Droid - Vector Interlock

//

Den här låten har jag överhypat idag. Låten är från förra året och får en att må bra.

//

Börja håll koll på Mr.Oizos twitter också. För ibland är det hysteriskt roligt

mr oizo (oizo3000) on Twitter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0